Záznam o úrazu

Ušetřete při práci s formuláři až 50 % času.

Chci vědět víc

Informace o formuláři

Formulář „Záznam o úrazu“ slouží k evidenci pracovních úrazů dle přílohy č. 1 k nařízení vlády č. 201/2010 Sb., které stanovuje způsob a rozsah vedení evidence úrazů, hlášení a zasílání záznamů o úrazech. Je určen zaměstnavatelům, kteří mají povinnost zaznamenat každý pracovní úraz, a to bez ohledu na jeho závažnost, pokud k němu došlo v souvislosti s výkonem práce. Vyplněný formulář je nezbytnou součástí dokumentace k úrazům a může být kontrolován inspektorátem práce nebo příslušnou zdravotní pojišťovnou.

Zaměstnavatel je povinen vyplnit záznam o úrazu bez zbytečného odkladu po oznámení úrazu zaměstnancem, nejpozději však do 5 pracovních dnů od jeho zjištění. Kopii záznamu předává zaměstnanci, který úraz utrpěl (případně jeho zástupci), a také zdravotní pojišťovně, u které je zaměstnanec pojištěn. Pokud došlo k závažnému nebo smrtelnému úrazu, záznam se rovněž zasílá oblastnímu inspektorátu práce a příslušné zdravotní pojišťovně.

Při vyplňování formuláře je třeba věnovat zvýšenou pozornost popisu vzniku úrazu, specifikaci zranění, pracovního zařazení zaměstnance a okolnostem, které k úrazu vedly. Důležité je přesné časové určení a popis místa události. Nesprávné nebo neúplné vyplnění může mít za následek sankce ze strany dozorových orgánů.

Formulář má také význam z hlediska prevence, neboť umožňuje zaměstnavatelům identifikovat riziková místa a situace na pracovišti a zavádět vhodná opatření k jejich eliminaci. Je doporučeno uchovávat záznamy o úrazech po dobu nejméně 5 let.

Starší vzor

Záznam o úrazu


Změny oproti předchozímu vzoru:
Minimální změny v oddílech A., B., D., E. V bodě C. přibyly a ubyly údaje.

Porovnání s předchozím vzorem

Zdroj

Formulář vydává BOZP - bezpečnost a ochrana zdraví při práci Vzor formuláře v PDF