Ušetřete při práci s formuláři až 50 % času.
Chci vědět vícFormulář „Záznam o úrazu – hlášení změn“ slouží k aktualizaci údajů o pracovním úrazu, ke kterému již byl dříve vytvořen záznam. Je určen zaměstnavatelům, kteří mají povinnost podle § 105 zákoníku práce (zákon č. 262/2006 Sb.) a navazujících právních předpisů informovat příslušné orgány o jakýchkoliv změnách týkajících se pracovního úrazu zaměstnance. Vyplnění formuláře je nezbytné například v případě, kdy dojde ke změně v délce pracovní neschopnosti, hospitalizaci přesahující 5 dnů, nebo úmrtí následkem úrazu. Na základě aktualizovaného záznamu se přehodnocují další právní či pojišťovací důsledky události.
Formulář je povinen vyplnit zaměstnavatel, který původní záznam o úrazu odeslal. Změny se následně hlásí příslušnému orgánu inspekce práce nebo státní báňské správě. Lhůta pro oznámení změn není explicitně uvedena, doporučuje se však tak učinit bez zbytečného odkladu, jakmile dojde ke změně některého z údajů.
Při vyplňování je třeba věnovat zvýšenou pozornost přesnosti údajů o zaměstnanci, místu a datu úrazu, trvání pracovní neschopnosti a případné hospitalizaci. V případě úmrtí musí být uveden přesný den úmrtí. Formulář obsahuje podpisová pole pro zaměstnance, zástupce odborové organizace a zaměstnavatele.
Formulář je určen pro interní i kontrolní účely a slouží jako důležitý dokument při posuzování následků pracovního úrazu a plnění zákonných povinností vůči státním orgánům a pojišťovnám.
Změny oproti předchozímu vzoru:
Přibyl údaj o „Zástupci zaměstnanců“ a údaj „Za odbornou organizaci“.
Formulář vydává BOZP - bezpečnost a ochrana zdraví při práci Vzor formuláře v PDF