Ušetřete při práci s formuláři až 50 % času.
Chci vědět vícFormulář Žádost ve věci zasílání údajů pro placení daně z nemovitých věcí e-mailem MFin 5559 - vzor č. 3 slouží k žádosti o elektronické zasílání údajů k platbě daně z nemovitých věcí na e-mail poplatníka. Tato služba nahrazuje tradiční zasílání složenek poštou a poskytuje poplatníkům přehledné informace o výši daně, případných přeplatcích či nedoplatcích a platebních údajích, včetně QR kódu pro snadnou úhradu.
Formulář mohou podat poplatníci daně z nemovitých věcí, kteří nevyužívají úhradu daně přes SIPO. Od 1. ledna 2023 mohou o zasílání údajů e-mailem požádat i právnické osoby, a to i v případě, že mají zřízenou datovou schránku. Jedná se o moderní a ekologický způsob komunikace s finančním úřadem, který šetří čas i papír. Text je užitečný pro všechny vlastníky nemovitostí, kteří preferují elektronickou komunikaci a chtějí mít platební údaje rychle dostupné ve své e-mailové schránce.
Pochopení tohoto formuláře je důležité, protože žádost je třeba podat nejpozději do 15. března příslušného zdaňovacího období, aby poplatník obdržel údaje pro placení daně v daném roce. Pokud je žádost podána po tomto datu, služba bude aktivována až od následujícího zdaňovacího období. Služba není dostupná pro poplatníky platící daň přes SIPO. Je důležité si uvědomit, že správce daně informuje poplatníky e-mailem pouze jako klientský servis, nikoliv jako zákonnou povinnost, a i pokud poplatník neobdrží e-mail včas, je povinen daň uhradit ve stanoveném termínu.
Žádost ve věci zasílání údajů pro placení daně z nemovitých věcí e-mailem vz. 2
Změny oproti předchozímu vzoru:
Ve formuláři jsou minimální změny.
Formulář vydává Finanční správa Vzor formuláře v PDF