Žádost - opatření adresáta

Ušetřete při práci s formuláři až 50 % času.

Chci vědět víc

Informace o formuláři

Formulář Žádost/opatření adresáta v souvislosti s dodáním poštovních zásilek a poukázaných peněžních částek slouží fyzickým i právnickým osobám k podání žádosti na Českou poštu, s.p., o specifické nakládání s jejich zásilkami nebo peněžními poukázkami. Podání žádosti upravuje § 3 odst. 3 zákona č. 29/2000 Sb., o poštovních službách. Prostřednictvím formuláře lze požádat např. o změnu místa dodání (dosílku), prodloužení úložní doby, dodávání zásilek výhradně adresátovi, vyloučení náhradního dodání, nebo o elektronické avizování informací. Vyřízení žádosti nastává nejpozději třetím pracovním dnem po jejím podání, pokud není dohodnuto jinak.

Formulář je určen jak pro jednotlivce (např. v případě změny doručovací adresy či vyloučení vydání zásilky druhému z manželů), tak pro organizace, které chtějí centrálně spravovat doručování firemních zásilek. Žádost je možné podat na kterékoliv pobočce České pošty. Formulář obsahuje povinné náležitosti, včetně osobních údajů žadatele a adresáta, jejichž pravdivost musí být doložena podpisem a v případě právnické osoby potvrzením oprávnění jednat jménem subjektu.

Na co si dát pozor:

  • Správné označení požadované služby (např. dosílka, odnáška, výhradní doručování).
  • Vyplnění kontaktního údaje – telefon nebo e-mail je povinný.
  • Dodržení lhůty – změny začnou platit nejpozději třetí pracovní den po podání.
  • V případě žádosti o odnášku nebo zamykatelnou přihrádku je nutné mít sjednanou dohodu s poštou.
  • Využití čísla Zákaznické karty zjednodušuje identifikaci adresáta.

Starší vzor

Žádost - opatření adresáta


Změny oproti předchozímu vzoru:
Změna názvu služby České pošty. Odstraněna jedna ze služeb České pošty.

Porovnání s předchozím vzorem

Zdroj

Formulář vydává Česká pošta (ČP) Vzor formuláře v PDF