Žádost o zasílání / zrušení zasílání informací o dočasných pracovních neschopnostech zaměstnanců

Ušetřete při práci s formuláři až 50 % času.

Chci vědět víc

Informace o formuláři

Formulář slouží zaměstnavatelům k žádosti o zahájení nebo zrušení zasílání informací o dočasných pracovních neschopnostech jejich zaměstnanců ze strany příslušné OSSZ/PSSZ/MSSZ Brno. Žádost je vázaná na identifikační údaje zaměstnavatele a variabilní symbol, pod kterým jsou zaměstnanci přihlášeni k nemocenskému pojištění. Právní rámec poskytování těchto údajů je dán § 116 a § 116a zákona č. 187/2006 Sb., o nemocenském pojištění.

Kdo může podat

Formulář může podat:

  • právnická osoba (např. firma, úřad, instituce),
  • fyzická osoba (zaměstnavatel - OSVČ s pracovními smlouvami).

Podmínkou je, že daný subjekt je zaměstnavatelem podle zákona o nemocenském pojištění a má přiřazený variabilní symbol k přihlášce zaměstnanců.

Právní základ

  • § 116 zákona č. 187/2006 Sb. – upravuje poskytování údajů o DPN zaměstnavatelům,
  • § 116a – specifikuje možnosti elektronického předávání údajů.

Způsob zasílání informací

  • Datová schránka – kompletní informace,
  • E-mail – pouze obecná oznámení (detailní informace jsou dostupné na ePortálu ČSSZ).

Na e-mail není možné zasílat citlivé údaje, např. diagnózy nebo délku pracovní neschopnosti.

Lhůta pro podání

Formulář není vázán na konkrétní lhůtu. Podává se:

  • při zahájení zasílání informací o DPN zaměstnanců,
  • při ukončení tohoto zasílání (zrušení žádosti).

Jak vyplnit a podat

  1. Identifikace zaměstnavatele (FO nebo PO),
  2. Výběr typu žádosti (zahájení / zrušení zasílání),
  3. Způsob zasílání (datová schránka / e-mail),
  4. Datum a podpis.

Formulář lze podat:

  • osobně nebo poštou na příslušnou OSSZ/PSSZ/MSSZ,
  • elektronicky prostřednictvím datové schránky.

Na co si dát pozor

  • Uveďte přesný variabilní symbol – identifikuje přihlášení zaměstnanců.
  • V případě e-mailu budou informace omezené – k detailům je nutný přístup do ePortálu ČSSZ.
  • Změny ve formě zasílání je třeba nahlásit prostřednictvím nové žádosti.

Formulář umožnuje elektronické podání

Starší vzor

Žádost o zasílání / zrušení zasílání informací o dočasných pracovních neschopnostech zaměstnanců


Změny oproti předchozímu vzoru:
drobné textové změny

Porovnání s předchozím vzorem

Zdroj

Formulář vydává Česká správa sociálního zabezpečení (ČSSZ) Vzor formuláře v PDF