Žádost o vydání potvrzení bezdlužnosti ZPŠ

Ušetřete při práci s formuláři až 50 % času.

Chci vědět víc

Informace o formuláři

K čemu slouží formulář Žádost o vystavení potvrzení o bezdlužnosti ZPŠ

Formulář Žádost o vydání potvrzení bezdlužnosti je určen pro fyzické i právnické osoby, které potřebují získat potvrzení o bezdlužnosti vůči Zaměstnanecké pojišťovně Škoda (ZPŠ). Toto potvrzení dokládá, že žadatel nemá vůči pojišťovně žádné finanční závazky v oblasti zdravotního pojištění. Potvrzení je často vyžadováno pro účely veřejných zakázek, úvěrových řízení, obchodních jednání nebo jiných administrativních procesů.

Formulář je určen pro OSVČ, zaměstnavatele, společnosti a jednotlivce, kteří potřebují doložit, že nemají dluhy na zdravotním pojištění. Týká se to zejména podnikatelů ucházejících se o veřejné zakázky (kde je potvrzení o bezdlužnosti povinným dokladem), firem žádajících o úvěr nebo dotaci, osob prodávajících nemovitosti nebo zahajujících nové obchodní vztahy. Text je užitečný také pro právníky, účetní a personalisty, kteří zajišťují dokumentaci pro své klienty nebo zaměstnavatele.

Pochopení tohoto formuláře je důležité, protože podání žádosti nepředstavuje automatické potvrzení bezdlužnosti – pojišťovna má právo provést kontrolu vašeho účtu a vydání potvrzení podmínit vyrovnáním případných dluhů. Pokud máte nedoplatky, musíte je nejprve uhradit, než vám bude potvrzení vydáno. V souladu s právními předpisy o ochraně osobních údajů (GDPR) ZPŠ zpracovává osobní údaje pouze za účelem provádění veřejného zdravotního pojištění. Potvrzení je obvykle platné ke konkrétnímu datu, které si můžete zvolit.

Nejdůležitější informace týkající se formuláře Žádost o vystavení potvrzení o bezdlužnosti ZPŠ

  • Účel formuláře – žádost o vydání potvrzení, že žadatel nemá finanční závazky vůči ZPŠ; často vyžadováno pro veřejné zakázky, úvěry, obchodní jednání
  • Právní základzákon č. 48/1997 Sb., o veřejném zdravotním pojištění; zákon č. 592/1992 Sb., o pojistném na veřejné zdravotní pojištění; GDPR
  • Kdo může žádat – fyzické osoby (OSVČ, jednotlivci) i právnické osoby (zaměstnavatelé, společnosti), které potřebují doložit bezdlužnost vůči ZPŠ
  • Komu se podává – Zaměstnanecké pojišťovně Škoda (ZPŠ) – osobně na pobočce, poštou nebo elektronicky přes datovou schránku
  • Lhůta pro vyřízení – obvykle do 5–10 pracovních dnů od podání žádosti (závisí na vytížení pojišťovny)
  • Povinné údaje – identifikační údaje žadatele (jméno/název, IČO, číslo pojištěnce), adresa trvalého pobytu nebo sídla, kontaktní údaje (e-mail, telefon, datová schránka), účel vydání potvrzení, požadované datum vystavení
  • Platnost potvrzení – potvrzení je platné ke konkrétnímu datu, které žadatel uvede; obvykle má omezenou platnost (např. 30–90 dní)
  • Poplatek – vydání potvrzení může být zpoplatněno (ověřte si u ZPŠ aktuální výši poplatku)

Na co si dát pozor při vyplňování formuláře Žádost o vystavení potvrzení o bezdlužnosti ZPŠ

Vyplnění identifikačních údajů – fyzické osoby

  • Jméno a příjmení – úplné jméno podle občanského průkazu
  • Rodné číslo – rodné číslo je číslem pojištěnce u ZPŠ
  • Číslo pojištěnce – pokud je odlišné od rodného čísla
  • Adresa trvalého pobytu – přesná adresa včetně PSČ
  • Kontaktní údaje – telefon, e-mail, případně ID datové schránky

Vyplnění identifikačních údajů – právnické osoby

  • Název společnosti – úplný oficiální název podle obchodního rejstříku
  • IČO – identifikační číslo organizace
  • Sídlo – adresa sídla právnické osoby včetně PSČ
  • Kontaktní osoba – jméno, telefon a e-mail
  • Statutární zástupce – jméno osoby oprávněné jednat jménem společnosti

Účel vydání potvrzení

  • Pro veřejnou zakázku – potvrzení pro účast ve výběrovém řízení
  • Pro úvěrové řízení – doložení bezdlužnosti bance při žádosti o úvěr
  • Pro obchodní jednání – doklad pro nového obchodního partnera
  • Pro dotační řízení – požadavek při žádosti o dotaci nebo grant
  • Pro jiné účely – uveďte konkrétní důvod vydání

Datum vystavení potvrzení

  • Ke konkrétnímu datu – potvrzení dokládá stav bezdlužnosti k určitému dni (například k dnešnímu dni nebo k budoucímu datu)
  • Doporučení – pokud potřebujete potvrzení pro konkrétní účel, ověřte si, k jakému datu má být vystaveno
  • Platnost potvrzení – některé instituce vyžadují potvrzení ne starší než 30 nebo 90 dní

Způsoby podání formuláře

  • Osobně na pobočce ZPŠ – podání přímo na pobočce pojišťovny
  • Poštou – doporučeným dopisem na adresu ZPŠ uvedenou ve formuláři, uchovejte si doklad
  • Elektronicky přes datovou schránku – pokud máte zřízenou datovou schránku
  • E-mailem – ověřte si u ZPŠ, zda akceptují žádosti e-mailem
  • Náš tip – nejpohodlnější způsob podání přes FORM studio. Stačí vybrat způsob odeslání a FORM studio se postará o zbytek. Uloží, vytiskne, odešle PDF e-mailem, nebo elektronicky správné instituci, pokud to umožňuje. To ale není všechno – objevte další výhody FORM studia.

Nejčastější chyby při vyplňování formuláře

  • Neúplné identifikační údaje – chybějící rodné číslo, IČO nebo číslo pojištěnce
  • Chybějící účel vydání – není uvedeno, k čemu potvrzení potřebujete
  • Neuvedení data vystavení – není uvedeno, ke kterému datu má být potvrzení vystaveno
  • Chybějící kontaktní údaje – pojišťovna vás nemůže kontaktovat ohledně vyřízení žádosti
  • Chybějící podpis – formulář není podepsán žadatelem nebo statutárním zástupcem
  • Neuhrazené dluhy – žádost o potvrzení bezdlužnosti při existenci nedoplatků na pojistném
  • Nesprávná adresa pro doručení – potvrzení nelze doručit na uvedenou adresu
  • S FORM studiem se chyb bát nemusíte – předvyplní často používané údaje, přesně spočítá a zaokrouhlí potřebné hodnoty a upozorní na neplatný údaj. Pokyny máte vždy po ruce, takže snadno zjistíte, jak údaj správně vyplnit. Podívejte se na další chytré funkce FORM studia.

Důležitá upozornění

  • Kontrola před podáním – nejprve si ověřte, že nemáte žádné nedoplatky na zdravotním pojištění
  • Vyrovnání dluhů – pokud máte nedoplatky, musíte je uhradit před vydáním potvrzení
  • Lhůta pro vyřízení – obvykle do 5–10 pracovních dnů, při větším vytížení může trvat déle
  • Poplatek za vydání – ověřte si u ZPŠ, zda je vydání potvrzení zpoplatněno a v jaké výši
  • Platnost potvrzení – potvrzení má omezenou platnost, ověřte si požadavky instituce, pro kterou potvrzení potřebujete
  • GDPR – ZPŠ zpracovává osobní údaje v souladu s nařízením GDPR pouze za účelem provádění veřejného zdravotního pojištění
  • Uchovejte si kopii žádosti – ponechte si kopii podané žádosti pro své záznamy
  • Kontakt na ZPŠ – infolinka: 800 209 000, telefon: 326 579 111, e-mail: zpskoda@zpskoda.cz
  • Webové stránky – další informace najdete na www.zpskoda.cz

Shrnutí

  • Kdo – fyzické osoby (OSVČ, jednotlivci) i právnické osoby (zaměstnavatelé, společnosti), které potřebují doložit bezdlužnost vůči ZPŠ
  • Kdy – kdykoliv je potřeba doložit bezdlužnost (pro veřejné zakázky, úvěry, obchodní jednání); vyřízení obvykle do 5–10 pracovních dnů
  • Komu – Zaměstnanecké pojišťovně Škoda – osobně na pobočce, poštou nebo elektronicky přes datovou schránku

Starší vzor

Žádost o vydání potvrzení bezdlužnosti ZPŠ


Změny oproti předchozímu vzoru:
Změnil se celkový vzhled formuláře. Podstatné změny.

Porovnání s předchozím vzorem

Zdroj

Formulář vydává Zaměstnanecká pojišťovna škoda (ZPŠ) Vzor formuláře v PDF