Ušetřete při práci s formuláři až 50 % času.
Chci vědět vícFormulář Schvalování účetní závěrky slouží k doložení skutečnosti, zda byla účetní závěrka schválena, a to dle § 7 odst. 3 zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví. Určen je pro účetní jednotky, které mají zákonnou povinnost vyhotovit a následně schválit svou účetní závěrku – především právnické osoby, jako jsou obchodní společnosti, ale i další subjekty vedoucí účetnictví. Formulář je také vhodný pro evidenci mimořádné účetní závěrky. Jeho součástí je i identifikace schvalovatele, forma a datum rozhodnutí a případná příloha obsahující záznamy podle § 6 uvedeného zákona.
Vyplněný formulář je třeba doložit do sbírky listin vedené rejstříkovým soudem v zákonných lhůtách. Podle § 21a zákona o účetnictví je účetní jednotka povinna zveřejnit účetní závěrku bez zbytečného odkladu po jejím schválení, nejpozději však do 12 měsíců od rozvahového dne. Pokud účetní závěrka schválena není, je nutné doložit vyjádření k důvodům neschválení. Formulář obsahuje také prostor pro uvedení, zda byl přiložen účetní záznam ve formě souboru a zda bylo vyjádření účetní jednotky k výroku připojeno.
Pozor je třeba dát na správné a úplné uvedení identifikačních údajů a včasné doplnění všech povinných příloh, zejména v případech neschválení závěrky. Neúplné nebo chybné doložení může vést k pokutám dle § 37 zákona o účetnictví nebo dalším sankcím ze strany rejstříkového soudu.
Formulář umožnuje elektronické podání
Formulář vydává Ministerstvo financí (MFČR) Vzor formuláře v PDF