Ušetřete při práci s formuláři až 50 % času.
Chci vědět vícFormulář Prohlášení vlastníka, že nová stavba / změna stavby byla dokončena slouží vlastníkům staveb k oznámení dokončení nové stavby nebo změny stavby, pro kterou zákon nevyžaduje vydání kolaudačního rozhodnutí. Podání tohoto formuláře je nutné pro zápis změny do katastru nemovitostí. Jedná se o administrativní krok, který zajišťuje aktualizaci údajů o nemovitostech v katastrálním systému a umožňuje tak právně korektní evidenci staveb.
Formulář je určen fyzickým i právnickým osobám, které jsou vlastníky dokončené stavby nebo provedené změny. Týká se to stavebníků rodinných domů, rekreačních objektů, garáží, přístaveb, nástaveb, změn účelu využití budov nebo jiných stavebních úprav, které nepodléhají kolaudačnímu řízení. Text je užitečný také pro stavební poradce, architekty a realitní makléře, kteří pomáhají klientům s administrativou spojenou se stavbami.
Pochopení tohoto formuláře je důležité, protože vyplývá z § 30 odst. 4 vyhlášky č. 357/2013 Sb., o katastru nemovitostí. Formulář je určen Českému úřadu zeměměřickému a katastrálnímu (ČÚZK) a slouží jako podklad pro zápis do katastru nemovitostí. Oznámení se podává bez zbytečného odkladu po dokončení stavby. Každý vlastník uvedený ve formuláři musí podepsat prohlášení, přičemž podpisy musí být úředně ověřeny. Nesprávné nebo neúplné údaje mohou vést k zamítnutí návrhu na zápis do katastru.
Prohlášení vlastníka, že nová stavba byla dokončena
Změny oproti předchozímu vzoru:
Změny v celém formuláři
Formulář vydává Český úřad zeměměřický a katastrální Vzor formuláře v PDF