Ušetřete při práci s formuláři až 50 % času.
Chci vědět vícTento formulář slouží k oznámení vlastníka, že nová stavba nebo změna stávající stavby byla dokončena, a to v případech, kdy zákon nevyžaduje doložení jiné listiny (např. kolaudačního rozhodnutí). Používá se výhradně pro účely zápisu stavby do katastru nemovitostí podle § 30 odst. 4 vyhlášky č. 357/2013 Sb., o katastru nemovitostí. Zápis do katastru se provádí na základě čestného prohlášení vlastníka o dokončení stavby.
Formulář vyplňuje vlastník stavby – může se jednat o fyzickou nebo právnickou osobu. Pokud je vlastníků více, je nutné přiložit také formulář Příloha E – Seznam vlastníků a jiných oprávněných, který je jeho nedílnou součástí.
Formulář vychází z ustanovení § 30 odst. 4 vyhlášky č. 357/2013 Sb., o katastru nemovitostí (katastrální vyhláška), která umožňuje provedení zápisu stavby do katastru na základě tohoto prohlášení, pokud zákon nevyžaduje jiný doklad.
Vyhláška konkrétní lhůtu nestanovuje, ale formulář je nutné podat po dokončení stavby bez zbytečného odkladu, aby bylo možné provést zápis stavby do katastru nemovitostí. Datum dokončení stavby se uvede přímo do formuláře.
Formulář je přílohou návrhu na vklad do katastru nemovitostí, který se podává na příslušné katastrální pracoviště Českého úřadu zeměměřického a katastrálního (ČÚZK).
Prohlášení vlastníka, že změna stavby byla dokončena
Změny oproti předchozímu vzoru:
Formulář vydává Český úřad zeměměřický a katastrální Vzor formuláře v PDF