Potvrzení pro účely výplaty vyrovnávacího příspěvku v těhotenství a mateřství

Ušetřete při práci s formuláři až 50 % času.

Chci vědět víc

Informace o formuláři

Formulář: Potvrzení pro účely výplaty vyrovnávacího příspěvku v těhotenství a mateřství

Tento formulář slouží k potvrzení nároku na vyrovnávací příspěvek v těhotenství a mateřství. Nárok na tento příspěvek mají ženy, jejichž pracovní zařazení bylo z důvodu těhotenství nebo mateřství změněno na hůře placenou pozici. Příspěvek kompenzuje rozdíl mezi původním a sníženým příjmem.

Formulář vyplňuje zaměstnavatel na základě žádosti zaměstnankyně a odevzdává se příslušné okresní správě sociálního zabezpečení (OSSZ). Je důležité dbát na správnost a úplnost všech údajů, včetně identifikace zaměstnavatele, zaměstnankyně a uvedení relevantních údajů o mzdě.

Lhůty pro podání:

  • Formulář je nutné podat co nejdříve po změně pracovního zařazení, aby mohl být příspěvek vyplácen bez prodlení.
  • Vyrovnávací příspěvek lze pobírat maximálně do doby nástupu na mateřskou dovolenou.

Na co si dát pozor:

  • Formulář musí být řádně potvrzen zaměstnavatelem.
  • Při nesprávném nebo neúplném vyplnění může dojít ke zpoždění nebo zamítnutí vyplacení příspěvku.
  • Pokud dojde ke změně výše příjmu, je nutné podat nový formulář.

Formulář umožnuje elektronické podání

Starší vzor

Potvrzení pro účely výplaty vyrovnávacího příspěvku v těhotenství a mateřství


Změny oproti předchozímu vzoru:
Nová podoba formuláře.

Porovnání s předchozím vzorem

Zdroj

Formulář vydává Česká správa sociálního zabezpečení (ČSSZ) Vzor formuláře v PDF