Potvrzení o zaměstnání - zápočtový list

Ušetřete při práci s formuláři až 50 % času.

Chci vědět víc

Informace o formuláři

K čemu slouží formulář Potvrzení o zaměstnání - zápočtový list

Formulář Potvrzení o zaměstnání - zápočtový list podle § 313 zákona č. 262/2006 Sb. zákoníku práce slouží jako oficiální doklad o průběhu zaměstnání, který zaměstnavatel vydává zaměstnanci po skončení pracovního poměru nebo dohody. Dokument potvrzuje délku zaměstnání, pracovní pozici, kvalifikaci a další důležité údaje o pracovním vztahu.

Formulář Potvrzení o zaměstnání - zápočtový list je nezbytný pro různé úřední jednání, zejména při registraci na Úřadu práce, žádostech o sociální dávky nebo při nástupu k novému zaměstnavateli. Slouží jako důkazní prostředek o pracovní historii zaměstnance a jeho profesních zkušenostech.

Nejdůležitější informace k formuláři Potvrzení o zaměstnání - zápočtový list

  • Účel formuláře – oficiální doklad o průběhu zaměstnání po jeho skončení
  • Právní základ – zákoník práce § 313 zákona č. 262/2006 Sb.
  • Kdo ho vydává – zaměstnavatel automaticky při ukončení pracovního vztahu
  • Pro koho – bývalého zaměstnance nebo osoby pracující na dohody
  • Povinnost vydání – automaticky bez vyžádání, bez zbytečného odkladu
  • Využití – Úřad práce, noví zaměstnavatelé, žádosti o sociální dávky, úřední jednání
  • Obsah – období zaměstnání, pozice, kvalifikace, srážky, odvody

Na co si dát pozor při vyplňování formuláře Potvrzení o zaměstnání - zápočtový list

Povinnost zaměstnavatele

  • Automatické vydání – bez žádosti zaměstnance při ukončení pracovního vztahu
  • Bez zbytečného odkladu – není stanovena přesná lhůta, ale rozumně rychle
  • Všechny typy vztahů – pracovní poměr, DPP (dohoda o provedení práce), DPČ (dohoda o pracovní činnosti)
  • Bezplatně – zaměstnavatel nemůže požadovat úhradu za vystavení

Obsah formuláře

  • Identifikační údaje – jméno, příjmení, rodné číslo zaměstnance
  • Období zaměstnání – přesné datum nástupu a ukončení pracovního vztahu
  • Pracovní pozice – název pracovního místa, zařazení, funkce
  • Druh práce – charakteristika vykonávané činnosti
  • Dosažená kvalifikace – vzdělání, kurzy, certifikace získané během zaměstnání

Podpisy a formální náležitosti formuláře

  • Podpis zaměstnavatele – oprávněná osoba (ředitel, statutární zástupce)
  • Podpis zaměstnance – potvrzení převzetí dokumentu
  • Razítko organizace – pro potvrzení oficiálního charakteru
  • Datum vystavení – důležité pro archivaci a právní účely

Využití formuláře

  • Úřad práce – registrace do evidence uchazečů o zaměstnání
  • Nový zaměstnavatel – doklad o pracovních zkušenostech
  • Sociální dávky – žádosti o podporu v nezaměstnanosti, přídavky
  • Úvěrové řízení – dokládání zaměstnanecké historie u bank

Právní ochrana zaměstnance

Nárok na vydání – zaměstnanec má nárok na vydání Potvrzení o zaměstnání - zápočtový list. Pokud tak zaměstnavatel neučiní, zaměstnanec má možnost obrátit se na inspektorát práce.

Časté problémy při vyplňování formuláře Potvrzení o zaměstnání - zápočtový list

  • Zaměstnavatel zapomene potvrzení vydat při ukončení práce
  • Nesprávné údaje o období zaměstnání nebo pracovní pozici
  • Chybějící informace o dosažené kvalifikaci
  • Neúplné nebo nesprávné finanční údaje
  • Chybějící podpisy nebo razítka

Shrnutí

  • Kdo – zaměstnavatel automaticky při ukončení pracovního vztahu
  • Kdy – bez zbytečného odkladu po skončení pracovního poměru nebo dohody
  • Komu – bývalému zaměstnanci jako doklad o průběhu zaměstnání

Starší vzor

Potvrzení o zaměstnání - zápočtový list


Změny oproti předchozímu vzoru:
Změnil se celkový vzhled formuláře.

Porovnání s předchozím vzorem

Vzor formuláře v PDF