Ohlášení změny údajů o samostatně evidované stavbě v katastru

Ušetřete při práci s formuláři až 50 % času.

Chci vědět víc

Informace o formuláři

Formulář Ohlášení změny údajů o samostatně evidované stavbě v katastru nemovitostí slouží k oznámení změn týkajících se stavby, která je samostatně evidována v katastru nemovitostí, avšak není spojena s pozemkem jako jeho součást. Vyplnění a podání formuláře se řídí zákonem č. 256/2013 Sb., o katastru nemovitostí (katastrální zákon), a je povinné pro vlastníky nebo jiné oprávněné osoby, které provádějí změny obvodu stavby (např. přístavba), mění způsob využití stavby, ochrany nemovitosti, nebo došlo k jejímu zániku. Formulář se podává místně příslušnému katastrálnímu úřadu.

Formulář je nutné podat bez zbytečného odkladu po realizaci dané změny – typicky tedy bezprostředně po zápisu změny v rámci stavebního řízení, odstranění stavby, nebo jiného aktu, který mění charakter evidované stavby. Nedodržení této povinnosti může vést k přestupku podle § 56 katastrálního zákona.

Při vyplňování je třeba dbát na přesné uvedení dosavadních i nových údajů, jako je číslo domovní (je-li přiděleno), způsob využití, parcelní číslo nebo způsob ochrany. Pozornost je nutné věnovat také správnému doložení změn – přílohou mohou být např. geometrický plán, rozhodnutí stavebního úřadu nebo potvrzení obce o odstranění stavby. Formulář má návaznost na další přílohy, zejména „Přílohu G – Další stavby“ a „Přílohu E – Seznam vlastníků“.

Formulář je dostupný na webových stránkách Českého úřadu zeměměřického a katastrálního a doporučuje se jej vyplnit prostřednictvím FORM studia s možností elektronického odeslání datovou schránkou nebo podepsaným e-mailem.

Starší vzor

Ohlášení změny údajů o stavbě, která není součástí pozemku ani práva stavby


Změny oproti předchozímu vzoru:
Nová podoba formuláře.

Porovnání s předchozím vzorem

Zdroj

Formulář vydává Český úřad zeměměřický a katastrální (ČÚZK) Vzor formuláře v PDF