Hromadné oznámení zaměstnavatele - jednotný formulář pro všechny zdravotní pojišťovny - Další zaměstnanci

Ušetřete při práci s formuláři až 50 % času.

Chci vědět víc

Informace o formuláři

K čemu slouží formulář Hromadné oznámení zaměstnavatele - další zaměstnanci (pro všechny pojišťovny)

Formulář Hromadné oznámení zaměstnavatele - Další zaměstnanci je jednotný formulář pro všechny zdravotní pojišťovny sloužící k plnění oznamovací povinnosti zaměstnavatele. Je určený pro přihlašování a odhlašování zaměstnanců, hlášení změn údajů a dalších stavů. Formulář je stejný pro všechny zdravotní pojišťovny, liší se pouze názvem a logem pojišťovny.

Formulář je určen pro všechny zaměstnavatele – právnické i fyzické osoby, firmy, organizace, OSVČ zaměstnávající pracovníky, kteří mají povinnost hlásit údaje o svých zaměstnancích zdravotním pojišťovnám. Umožňuje hromadné (vícero zaměstnanců najednou) nebo jednotlivé oznámení změn.

Formulář je důležitý, protože oznamovací povinnost zaměstnavatele vychází z § 25 zákona č. 592/1992 Sb., o pojistném na veřejné zdravotní pojištění. Zaměstnavatel je povinen oznámit přihlášení, odhlášení nebo změny údajů o zaměstnancích nejpozději do 8 dnů od vzniku skutečnosti. Nesplnění oznamovací povinnosti může vést k pokutám až 50 000 Kč.

Nejdůležitější informace týkající se vzoru Hromadné oznámení zaměstnavatele - další zaměstnanci

  • Účel formuláře – přihlašování a odhlašování zaměstnanců, hlášení změn údajů a dalších stavů
  • Právní základzákon č. 592/1992 Sb., o pojistném na veřejné zdravotní pojištění (§ 25)
  • Kdo ho podává – zaměstnavatel (právnická nebo fyzická osoba zaměstnávající pracovníky)
  • Komu se podává – zdravotní pojišťovně, u které je zaměstnanec pojištěn
  • Lhůta pro podání – do 8 dnů od vzniku skutečnosti (nástup, ukončení, změna)
  • Jednotný formulář – stejný pro všechny zdravotní pojišťovny (liší se pouze logo a název)
  • Hromadné oznámení – lze nahlásit více zaměstnanců najednou
  • Forma podání – poštou, osobně, elektronicky (datová schránka, elektronický podpis)

Na co si dát pozor při vyplňování vzoru Hromadné oznámení zaměstnavatele - další zaměstnanci

Identifikace zaměstnavatele

  • Název zaměstnavatele – úplný obchodní název
  • IČO – identifikační číslo organizace
  • Variabilní symbol – číslo přidělené zaměstnavateli zdravotní pojišťovnou
  • Kontaktní údaje – telefon, e-mail pro případnou komunikaci

Identifikace zaměstnance

  • Jméno a příjmení – úplné jméno podle občanského průkazu
  • Rodné číslo – v případě cizinců bez rodného čísla uvést datum narození
  • Číslo pojištěnce – pokud je známo (přiděluje zdravotní pojišťovna)
  • Adresa trvalého pobytu – úplná adresa včetně PSČ

Typy hlášení (důvod oznámení)

  • Přihlášení zaměstnance – nástup nového zaměstnance do pracovního poměru
  • Odhlášení zaměstnance – ukončení pracovního poměru
  • Změna údajů – změna příjmení, adresy nebo jiných údajů zaměstnance
  • Změna zaměstnavatele – převod zaměstnance v rámci skupiny firem
  • Další stavy – například mateřská dovolená, rodičovská dovolená, dlouhodobá nemoc

Datum nástupu nebo ukončení

  • Datum nástupu – první den pracovního poměru zaměstnance
  • Datum ukončení – poslední den pracovního poměru
  • Datum změny – den, od kterého nastala změna údajů
  • Přesnost data – musí odpovídat pracovní smlouvě nebo dohodě

Hromadné oznámení více zaměstnanců

  • Seznam zaměstnanců – lze uvést více zaměstnanců na jednom formuláři
  • Řádky pro jednotlivé zaměstnance – každý zaměstnanec má vlastní řádek
  • Další listy – pokud je zaměstnanců více, použít další formuláře s označením „pokračování"
  • Konzistence údajů – všichni zaměstnanci musí být ze stejné zdravotní pojišťovny

Lhůty pro podání oznámení

  • 8 dnů od vzniku skutečnosti – základní lhůta pro všechny typy oznámení
  • Přihlášení – do 8 dnů od nástupu zaměstnance
  • Odhlášení – do 8 dnů od ukončení pracovního poměru
  • Změna údajů – do 8 dnů od změny
  • Sankce za nedodržení – pokuta až 50 000 Kč

Způsoby podání formuláře

  • Osobně na pobočce – předání formuláře na pobočce zdravotní pojišťovny
  • Poštou – doporučený dopis na adresu zdravotní pojišťovny
  • Datovou schránkou – elektronické podání přes datovou schránku zaměstnavatele
  • Elektronicky s e-podpisem – pokud pojišťovna umožňuje podání s elektronickým podpisem
  • Portál pojišťovny – některé pojišťovny nabízejí online portály pro zaměstnavatele
  • Náš tip – nejpohodlnější způsob podání přes FORM studio. Stačí vybrat způsob odeslání a FORM studio se postará o zbytek. Uloží, vytiskne, odešle PDF e-mailem, nebo elektronicky správné instituci, pokud to umožňuje. To ale není všechno – objevte další výhody FORM studia.

Časté chyby při vyplňování

  • Chybné rodné číslo zaměstnance – překlepy nebo neúplné rodné číslo
  • Chybějící datum nástupu nebo ukončení – neuvedení přesného data
  • Nesprávný variabilní symbol – použití špatného VS pro jinou pojišťovnu
  • Nedodržení lhůty 8 dnů – pozdní podání oznámení
  • Chybějící údaje o zaměstnanci – neúplné jméno, adresa
  • Záměna typu hlášení – například uvedení odhlášení místo přihlášení
  • Chybějící podpis zaměstnavatele – nepodepsaný formulář není platný
  • Odeslání na špatnou pojišťovnu – zaměstnanec je u jiné pojišťovny
  • Neuvedení druhu pracovněprávního vztahu – není jasné, zda jde o HPP, DPČ nebo DPP
  • S FORM studiem se chyb bát nemusíte – předvyplní často používané údaje, přesně spočítá a zaokrouhlí potřebné hodnoty a upozorní na neplatný údaj. Pokyny máte vždy po ruce, takže snadno zjistíte, jak údaj správně vyplnit. Podívejte se na další chytré funkce FORM studia.

Shrnutí

  • Kdo: Zaměstnavatel (právnická nebo fyzická osoba zaměstnávající pracovníky)
  • Kdy: Do 8 dnů od přihlášení, odhlášení nebo změny údajů o zaměstnanci
  • Komu: Zdravotní pojišťovně, u které je zaměstnanec pojištěn

Související formuláře

Zdroj

Formulář vydává ICZ Vzor formuláře v PDF