Ušetřete při práci s formuláři až 50 % času.
Chci vědět vícFormulář Důchodová služba – žádost o změnu je určen pro příjemce důchodu, kteří potřebují upravit způsob doručování důchodu, změnit trvalou adresu, požádat o dosílku nebo provést vyloučení/zrušení vyloučení manžela/manželky z příjmu důchodu. Tento formulář je podáván prostřednictvím České pošty a slouží k zajištění flexibilního přizpůsobení výplaty důchodu aktuálním potřebám důchodce.
Formulář je určen pro všechny příjemce starobního, invalidního nebo pozůstalostního důchodu, kteří potřebují změnit podmínky doručování nebo evidovanou adresu. Týká se to seniorů přestěhujících se na novou adresu, osob dočasně pobývajících mimo trvalé bydliště (například na rekreaci, u příbuzných nebo v léčebně), manželských párů řešících oddělené hospodaření nebo osob měnících preferovaný způsob výplaty důchodu. Text je užitečný také pro pečovatele a rodinné příslušníky, kteří pomáhají seniorům s administrativou.
Formulář vychází z § 64 zákona č. 582/1991 Sb., o organizaci a provádění sociálního zabezpečení. Aby byla změna platná pro nejbližší výplatní měsíc, je třeba žádost podat nejméně 10 pracovních dnů před splatností důchodu. Později podaná žádost se projeví až v dalším měsíci. Formulář je nutné podepsat a předložit spolu s osobním dokladem a ústřižkem za výplatní období na pobočce České pošty.
Formulář vydává Česká pošta (ČP) Vzor formuláře v PDF